Realizacja wniosków

Realizacja wniosków

 

                               SPRAWOZDANIE

z przebiegu debaty społecznej

w dniu 11 kwietnia 2017 roku

 

  1. Cel debaty Upowszechnienie Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa jako narzędzia do diagnozy aktualnych zagrożeń społecznych najbardziej dokuczliwych dla mieszkańców środowisk lokalnych, wykorzystanie wniosków z debaty w celu dyslokacji sił i środków prewencyjnych, ewentualne zaplanowanie nowych działań profilaktycznych odpowiadających na rzeczywiste, aktualne potrzeby społeczne
  2. Obszary tematyczne debaty Krajowe Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa, „Dzielnicowy bliżej nas”, „Moja Komenda”; Programy profilaktyczne
  3. Organizator debaty Komendant Powiatowy Policji w Pleszewie
  4. Termin i czas debaty 11 kwiecień 2017 roku, godz. 12.00
  5. Miejsce przeprowadzenia  I Liceum Ogólnokształcące im. S. Staszica w Pleszewie, ul. Poznańska 38
  6. Goście specjalni (wymienić imiennie) V-ce Starosta Powiatu Pleszewskiego – Eugeniusz Małecki, V-ce Przewodnicząca Rady Miejskiej Renata Garsztka, Zastępca Komendanta Państwowej Straży Pożarnej w Pleszewie bryg. Robert Kaczmarek, radni powiatowi i miejscy ( Elżbieta Hyla, Leopold Lis, Wiesława Gil),  dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Pleszewie Lilla Deleszkiewicz oprócz Komendanta Powiatowego Policji w Pleszewie, p.o. mł.insp  Romana Pisarskiego, I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Pleszewie, kom. Tomasz Mimier, Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego, nadkom. Anita Piechocka, Zastępca Naczelnika WP asp.sztab. Mariusz Krawczyk, oficer prasowy mł. asp. Monika Kołaska, mł.asp. Monika Lis – Rybarczyk - asystent zespołu ds. wykroczeń, nieletnich i patologii.
  7. Uczestnicy (proszę wymienić instytucje oraz ogólną liczbę osób biorących udział w debacie) przedstawiciele – pedagodzy szkół powiatu pleszewskiego, przewodniczący rady osiedli, przedstawiciel Straży Miejskiej, przedstawiciele lokalnych mediów, młodzież szkolna – łącznie – 100 osób                                     
  8. Moderator debaty     podkom. Bartosz Nowicki
  9. Zgłoszone przez uczestników zagadnienia
  • instytucjonalna pomoc osobom nadużywającym alkoholu,
  • nadzór nad wzmożonym ruchem pojazdów jednośladowych  (motocykle, quady),
  • udział dzielnicowych w spotkaniach wiejskich,
  • czy aplikacja „Moja Komenda” działa w telefonach z systemem Windows?
  1. Wnioski oraz inne ustalenia z debaty
  • bezpieczeństwo na osiedlach, sołectwach, zwracanie uwagi na akty wandalizmu na mieniu gminy (bezpieczeństwo społeczności lokalnych); uzależnienia od dopalaczy, narkotyków, jak uchronić swoje otoczenie od zagrożeń występujących na świecie w ostatnim czasie, zagadnienia dotyczące cyberprzestępczości
  •  
  • 2. Planowane zadania, wartość końcowa ich realizacji oraz termin ich zakończenia wobec wniosków oraz ustaleń
  • uczestnicy już w trakcie debaty uzyskali odpowiedź na zadawane pytania,
  • dalsze pogadanki w szkołach na temat dopalaczy, narkotyków, cyberprzestępczości oraz występujących zagrożeń
  •  
  • 3. Zastosowane formy komunikowania się ze społeczeństwem lokalnym przed i po debacie
  • zaproszenia indywidualne (przed),
  •  za pośrednictwem sekretariatów szkół (przed),
  • za pośrednictwem Poczty Polskiej – nie stosowano.

              Poruszone zagadnienia na debacie, w jej trakcie zostały omówione, zatem nie ma potrzeby dalszych form komunikowania się (poza pogadankami z pkt 11).

            W tematach jakie powinny być poruszane na następnych debatach uczestnicy wskazywali:  cyberprzestępczość, używki, bezpieczeństwo społeczności lokalnych. 

 

 

 

 

SPRAWOZDANIE

                      z przebiegu debaty społecznej w dniu 9 grudnia 2015 r.

 

1)    Cel debaty:  Poprawa bezpieczeństwa w opinii seniorów powiatu pleszewskiego
2)    Obszary tematyczne debaty:  bezpieczeństwo w ruchu drogowym, zagrożenia z jakimi można się spotkać;
3)    Organizator debaty: Komendant Powiatowy Policji w Pleszewie
4)    Termin i czas debaty:  9 grudzień 2015 roku, godz. 12.00
5)    Miejsce przeprowadzeni:  Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy Pleszew, ul. Słowackiego 19A, 63-300 Pleszew
 

 

Zgłoszone przez uczestników zagadnienia:

 

  •     w jakich przypadkach rowerzysta może poruszać się lewą stroną drogi;
  •     wniosek o dodatkowe przejście dla pieszych na ul. Poznańskiej w środkowej części pomiędzy ul. Rynek, a ul. św. Ducha;
  •     zasady ruchu dla pieszych i rowerzystów na ul. Kaczyńskiego;
  •     źle parkujące pojazdy na ulicy Marszewskiej uniemożliwiające bezpieczne przejście przez jezdnię;
  •     zasady przechodzenia przez jezdnię w miejscu do tego niewyznaczonym;
  •     zbyt krótko palące się zielone światło dla pieszych na ul. Hallera przy skrzyżowaniu z ul. Lipową oraz zła synchronizacja świateł na         skrzyżowaniu ul. Hallera i Marszewskiej;

    jak wygląda sprawa kradzieży pojazdów na terenie Pleszewa i ile z tych przestępstw wykryto.

 

   Wnioski oraz inne ustalenia z debaty

 

   Uczestnicy debaty głównie interesowali się tematyką ruchu drogowego; obszarem zainteresowań były także kwestie dotyczące bezpieczeństwa osób starszych;

 

      Planowane zadania, wartość końcowa ich realizacji oraz termin ich zakończenia wobec wniosków oraz ustaleń

  1.     Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego zwróci się z wnioskiem do zarządcy drogi o rozważenie możliwości wyznaczenia   dodatkowego przejścia dla pieszych – do 15 stycznia 2016 roku;
  2.     Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego zleci zadania stałe dla patroli Wydziału7 Ruchu Drogowego i Zespołu Patrolowo-Interwencyjnego KPP w Pleszewie, aby w ramach patrolu zwrócili uwagę na sposób parkowania pojazdów na ul. Marszewskiej;
  3.    Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego sprawdzi długość palenia się światła zielonego dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Hallera i Lipowa oraz synchronizację świateł na skrzyżowaniu ulic Hallera i Marszewska, w przypadku potwierdzenia zwróci się do zarządcy drogi o wydłużenie światła zielonego dla pieszych i poprawienie synchronizacji świateł – do 15 stycznia 2016 roku.  

 

 

 

                  SPRAWOZDANIE

                      z przebiegu debaty społecznej w dniu 28 września 2015 r.


1)    Cel debaty :  Poprawa bezpieczeństwa oczami młodzieży powiatu pleszewskiego
2)    Obszary tematyczne debaty:    bezpieczeństwo w ruchu drogowym, zagrożenia z jakimi może się spotkać młodzież, zjawiska patologii społecznej, cyberprzemoc i cyberprzestępczość, zagrożenia płynące z zażywania dopalaczy;
3)    Organizator debaty:  Komendant Powiatowy Policji w Pleszewie
4)    Termin i czas debaty:  28 wrzesień 2015 roku, godz. 10.00
5)    Miejsce przeprowadzenia:  I Liceum Ogólnokształcące im. S. Staszica w Pleszewie, ul. Poznańska 38
6)    Goście specjalni (wymienić imiennie): Nie zaproszono gości specjalnych, w debacie uczestniczyli oprócz Komendanta Powiatowego Policji w Pleszewie, insp. Pawła Golickiego, I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Pleszewie, mł. insp. Roman Pisarski, Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego, kom. Tomasz Mimier i oficer prasowy, mł. asp. Monika Kołaska.
7)    Uczestnicy (proszę wymienić instytucje oraz ogólną liczbę osób biorących udział w debacie):  młodzież ze szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych powiatu pleszewskiego – 98 osób
8)    Moderator debaty:  nadkom. Anita Piechocka
9)    Zgłoszone przez uczestników zagadnienia

  •     elektroniczne papierosy – czy szkodzą zdrowiu;
  •     dlaczego marihuana jest nielegalna, a alkohol i papierosy są legalne;
  •     nowe przepisy ruchu drogowego, które wejdą od stycznia 2016 roku;
  •     skład dopalaczy;
  •     zatrzymanie prawa jazdy w przypadku spowodowania wypadku drogowego;
  •     czy trzeba montować pasy bezpieczeństwa w pojazdach niewyposażonych w pasy;
  •     wysokość MKK za brak uprawnień do kierowania pojazdami;
  •     w jakich sytuacjach obywatel może użyć broni palnej.


10)    Wnioski oraz inne ustalenia z debaty

Młodzież głównie interesowała się tematem nowych przepisów ruchu drogowego; obszarem zainteresowań były także kwestie dotyczące wysokości mandatów karnych za wykroczenia drogowe, a także sytuacje, w których obywatel może użyć broni palnej;

11)    Planowane zadania, wartość końcowa ich realizacji oraz termin ich zakończenia wobec wniosków oraz ustaleń

Młodzież już w trakcie debaty uzyskała odpowiedź na zadawane pytania.

12)    Zastosowane formy komunikowania się ze społeczeństwem lokalnym przed i po debacie

 

  •  za pośrednictwem sekretariatów szkół
  •  za pośrednictwem Poczty Polskiej

W tym przypadku podane formy komunikowania się nie będą konieczne, gdyż młodzież uzyskała odpowiedzi już na debacie.


13)    Osoby odpowiedzialne za organizację techniczną debaty
           nadkom. Anita Piechocka

14)   Raport podsumowujący wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród uczestników debaty (załączyć oryginał ankiety)
    Podczas debaty rozdano 98 ankiet. Zebrano 98 ankiet. W większości o debacie uczestnicy dowiedzieli się z Internetu, a także z innego źródła.
    Miejsce spotkania, warunki lokalowe i warunki techniczne ocenione zostały bardzo dobrze i dobrze. Nieliczne osoby oceniły te aspekty cyframi „1” i „2”.

    Dobór tematyki i merytoryczne przygotowanie przedstawicieli Policji zostało ocenione dwiema najwyższymi notami. Poziom dyskusji, a także sposób jej moderowania uczestnicy ocenili bardzo dobrze i dobrze. Sposób podsumowania dyskusji przez organizatora również został oceniony dobrze i bardzo dobrze.
    W większości ankietowani uznali, że liczba uczestników debaty była odpowiednia. Zdarzyły się jednak odpowiedzi, z których wynikało, że uczestników było za mało. Uczestnicy odpowiadali, że w debacie powinni wziąć udział przedstawiciele służby zdrowia, psycholog i osoba uzależniona od narkotyków i dopalaczy.
    Większość uczestników czuje się po debacie lepiej poinformowanych o dyskutowanym zagadnieniu.  
    Większość osób odpowiedziało, że debata była potrzebna. Kilka osób odpowiedziało, że debata nie była potrzebna. W uwagach kilka osób odpowiedziało, że należy uświadamiać młodzież jak niebezpieczne może być zażywanie narkotyków i dopalaczy.
    Większość uczestników stwierdziło, że debata pozwoli na rozwiązanie problemów będących tematem spotkania. Nieliczne osoby zaznaczyły odpowiedź C i D. Kilkadziesiąt osób stwierdziło, że trudno odnieść im się do tej kwestii.
    38 osób zaznaczyło odpowiedź B, a 22 osoby odpowiedź A w kwestii wpływu debaty na postrzeganie Policji w środowisku. 16 osób odpowiedziało, że nie mają wpływu na wizerunek Policji.
    W tematach jakie powinny być poruszane na następnych debatach uczestnicy wskazywali: prostytucja, pornografia, cyberprzestępczość, używki, przemoc w rodzinie, pobicia i przemoc w szkole, problem nielegalnych rzeczy i treści w internecie, stalking.
    W dodatkowych opiniach jeden uczestnik zwrócił uwagę na fakt, że w przyszłości powinno być pokazanych więcej filmów z osobami, które są uzależnione od narkotyków i dopalaczy.   

     Wyniki ankiet w liczbach:
Pytanie nr 1:
a) 1,
b) 1,
c) 58,
d) 1,
e) 0,
f) 7,
g) 12,
h) 2,
i) 21.
Pytanie nr 2.1.
„1” - 1,
„2” - 4,
„3” - 3,
„4” - 13,
„5” - 68;
„0” - 7.
Pytanie nr 2.2.
„1” - 5,
„2” - 3,
„3” - 9,
„4” - 21,
„5” - 51,
„0” - 3.
Pytanie nr 2.3.
„1” - 1,
„2” - 3,
„3” - 16,
„4” - 34,
„5” - 42,
„0” - 2.
Pytanie nr 2.4.
„1” - 1,
„2” - 5,
„3” - 20,
„4” - 19,
„5” - 38,
„0” - 8.
Pytanie nr 2.5.
„1” - 0,
„2” - 6,
„3” - 9,
„4” - 19,
„5” - 54,
„0” - 6.
Pytanie nr 2.6.
„1” - 1,
„2” - 3,
„3” - 15,
„4” - 30,
„5” - 32,
„0” - 8.
Pytanie nr 2.7.
„1” - 0,
„2” - 1,
„3” - 16,
„4” - 38,
„5” - 39,
„0” - 5.
Pytanie nr 2.8.
„1” - 0,
„2” - 7,
„3” - 17,
„4” - 38,
„5” - 33,
„0” - 4.
Pytanie nr 2.9.
„1” - 9,
„2” - 7,
„3” - 12,
„4” - 19,
„5” - 36,
„0” - 8.
Pytanie nr 2.10.
„1” - 3,
„2” - 2,
„3” - 8,
„4” - 37,
„5” - 30,
„0” - 7.
Pytanie nr 3:
a) 59,
b) 17,
c) 6,
d) 16.
Pytanie nr 5:
a) 18,
b) 45,
c) 10,
d) 5,
e) 24.
Pytanie nr 6:
a) 27,
b) 41,
c) 10,
d) 4,
e) 24.
Pytanie nr 7:
a) 10,
b) 45,
c) 7,
d) 2,
e) 34.
Pytanie nr 8:
a) 22;
b) 38,
c) 16,
d) 0,
e) 1,
f) 21.

Metryczka:
a) 8,
b) 77.

 
 
 

 

 REALIZACJA WNIOSKÓW Z DEBATY SPOŁECZNEJ W DNIU 15 PAŹDZIERNIKA 2014 r.

 

 
W dniu 15 października 2014 roku w powiecie pleszewskim miała miejsce debata społeczna z udziałem Wielkopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji w Poznaniu, poświęcona poprawie stanu bezpieczeństwa w powiecie. Na debacie, osoby uczestniczące poruszały głównie problemy z zakresu ruchu drogowego. Po zakończonej debacie zostały podjęte niezwłocznie działania w celu rozwiązania zgłaszanych problemów i poinformowania o poczynionych ustaleniach osoby zainteresowane:


1) Pan Piotr Jędrasiak zwrócił uwagę na słabą widoczność przy przejściu dla pieszych w Brzeziu na drodze krajowej K12. Zwrócił także uwagę na fakt, że w Pleszewie, na drodze krajowej K12 w porze nocnej powinna być wyłączona sygnalizacja świetlna w porze nocnej, co usprawni ruch. Pan Piotr Jędrasiak poruszył także temat bezpieczeństwa w pleszewskich Plantach.

 

W sprawie przejścia dla pieszych i sygnalizacji świetlnej, z wymienionym skontaktował się Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego i poinformował Pana Piotra Jędrasiaka, że przeprowadził rozmowę z przedstawicielem zarządu Dróg Krajowych i Autostrad, Panem Łukaszem Łukaszewiczem, podczas której ustalili że przy okazji robót wykonywanych przy remoncie drogi krajowej K12 w Brzeziu, w rejonie przejścia usuną krzewy ograniczające widoczność.

Co do sygnalizacji świetlnej Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego osobiście dokona sprawdzenia sposobu działania świateł i w razie konieczności nawiąże korespondencję z Zarządem Dróg Krajowych i Autostrad, w celu możliwości wprowadzenia świateł pulsacyjnych lub przeprogramowania ich tak, by dla ruchu na drodze krajowej w porze nocnej światło zielone zapalało się automatycznie dla ruchu po drodze krajowej.

W sprawie bezpieczeństwa w Plantach z wymienionym skontaktował się Naczelnik Wydziału Kryminalnego, który przekazał że w sprawie o której pisały media jest prowadzone postępowanie przygotowawcze, przedstawiono już zarzut sprawcy, a jeżeli chodzi o bezpieczeństwo mieszkańców, to w trakcie codziennych służb policjanci KPP w Pleszewie patrolują zagrożone rejony i z tego powodu mieszkańcy nie powinni czuć się zagrożeni.


2) Pan Artur Tarasiewicz, Ordynator Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w Pleszewie zwrócił uwagę na fakt, iż każdy policjant powinien mieć ukończone szkolenie z zakresu kwalifikowanej pierwszej pomocy.

 

W tej sprawie Asystent Zespołu Prezydialnego, Kadr i Szkolenia udzieliła wymienionemu pisemnej odpowiedzi, że 6 policjantów Komendy Powiatowej Policji w Pleszewie posiada ukończone przeszkolenie w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy. Szkolenia te były prowadzone w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Gabinet Komendanta Głównego Policji na chwilę obecną nie przewiduje kontynuacji projektu w 2015 roku. W planach ujęta jest jedynie recertyfikacja przeszkolonych w tym zakresie funkcjonariuszy.


3) Pan Mirosław Kuberka zgłosił postulat, aby zwiększyć kontrolę pojazdów ciężarowych z nadtonażem.

 

Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego udzielił Panu Mirosławowi Kuberce pisemnej odpowiedzi, w której poinformował, że policjanci Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Pleszewie, wspólnie z funkcjonariuszami Inspekcji Transportu Drogowego prowadzą raz w miesiącu działania ukierunkowane na kontrole pojazdów z uwzględnieniem warunków technicznych dróg, po których się poruszają. W piśmie Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego poinformował również, że w najbliższych miesiącach zostaną zorganizowane działania na drogach naszego powiatu, ukierunkowane na kontrole pojazdów ciężarowych naruszających przepisy dotyczące ograniczeń mas na poszczególnych odcinkach dróg.

 

4) Pani Dyrektor Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcącego w Pleszewie zwróciła uwagę na fakt, że rodzice podczas przywożenia dzieci do szkoły w godzinach rannych blokują ruch.

 

Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego w pisemnej odpowiedzi poinformował Panią Dyrektor, że zlecono do realizacji w formie zadań doraźnych dla policjantów Wydziału Ruchu Drogowego i Zespołu Patrolowo-Interwencyjnego, aby w godzinach rannych zwrócili uwagę na prawidłowy ruch pojazdów na ul. Wojska Polskiego, gdzie mieści się zastępczy budynek szkoły. Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego poprosił, także o kontakt w przypadku pojawienia się nowych problemów, czy uwag co do stanu bezpieczeństwa.


5) Pan Jan Woldański zgłosił postulat, aby zwiększyć kontrole motocyklistów, a także pojazdów emitujących nadmierny hałas.

 

W sprawie tej Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego poinformował pisemnie wymienionego, że jednym z zadań stałych policjantów ruchu drogowego i służb patrolowo-interwencyjnych jest kontrola pojazdów jednośladowych w tym motocykli. Jednym z punktów kontroli drogowej jest także obowiązek sprawdzenia stanu technicznego pojazdu. Naczelnik poinformował, że na chwilę obecną Komenda Powiatowa Policji w Pleszewie nie posiada urządzenia do badania natężenia dźwięku jaki emitują pojazdy mechaniczne. Naczelnik WRD zapewnił Pana Jana Woldańskiego, że przy współpracy ze stacjami diagnostycznymi oraz wykorzystując sprzęt pozostający na stanie KWP w Poznaniu, Komenda Powiatowa Policji w Pleszewie będzie cyklicznie organizować takie działania. Obecnie ze względu na panujące warunki atmosferyczne i porę roku prowadzenie takich działań nie jest wskazane. W związku z tym działania te zostaną odłożone do wiosny przyszłego roku, a o efektach zgłaszający zostanie powiadomiony.

 

6) Pan Olgierd Wajsnis złożył propozycję, aby na chodnikach już istniejących wyznaczyć pas przeznaczony dla ruchu rowerów.

 

Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego w Pleszewie skontaktował się z wymienionym i poinformował go, że brał udział w spotkaniu z Kierownikiem Wydziału Gospodarki Komunalnej Panem Romanem Łukasikiem i Dyrektorem Zarządu Dróg Powiatowych w Pleszewie, Panią Haliną Meller, podczas którego przedstawił propozycję, aby w przyszłości podczas realizacji nowych przedsięwzięć wziąć pod uwagę zgłaszany postulat. Naczelnik poinformował również wymienionego, że w przypadku chodnika wzdłuż ulicy Poznańskiej w Pleszewie, który należy do pasa drogi krajowej, skontaktuje się z zarządcą drogi przedstawiając propozycje wyznaczenia na chodniku pasa dla rowerów.

 

 REALIZACJA WNIOSKÓW Z DEBATY SPOŁECZNEJ W DNIU 13 LISTOPADA 2013 r.

 



Na debacie, osoby uczestniczące poruszały głównie problemy z zakresu ruchu drogowego. Po zakończonej debacie zostały podjęte niezwłocznie działania w celu rozwiązania zgłaszanych problemów i poinformowania o poczynionych ustaleniach osoby zainteresowane:


1)Mieszkańcy Zielonej Łąki utworzyli stowarzyszenie na potrzeby budowy ścieżki rowerowej i zwrócili się z prośbą, aby taką ścieżkę wybudowano, głównie z myślą o bezpieczeństwie dzieci i młodzieży.

 

Za pośrednictwem dzielnicowego kierownictwo Komendy Powiatowej Policji w Pleszewie skontaktowało się z utworzonym stowarzyszeniem i wskazano kierunki działania jakie należy podjąć w celu wybudowania ścieżki rowerowej, a w szczególności zwrócenie się z wnioskiem do Wojewody Wielkopolskiego, aby ujął budowę ścieżki w planach budżetowych. Zapewniono również stowarzyszenie, że opinia z naszej strony w tej sprawie na pewno będzie pozytywna.


2) Zwrócono się z prośbą o założenie muld przy szkole w Gołuchowie. Jak ustalono muldy te miałyby być założone na drodze powiatowej (na drodze gminnej już takie muldy są).

 

Przepisy nie pozwalają jednak na założenie muld na drodze powiatowej.


3) Wniosek o okresowe wyłączenie sygnalizacji świetlnej, od zmierzchu do świtu, na drodze krajowej nr K12 w Kucharach, poruszono też  problem krótko świecącego zielonego światła na przejściu dla pieszych, przy skrzyżowaniu ulicy Hallera i ulicy Lipowej, co uniemożliwia bezpieczne przejście przez jezdnię szczególnie osobom starszym.

 

Jeżeli chodzi o przejście dla pieszych, Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego osobiście dokonał sprawdzenia sekwencji zmian świateł sygnalizatora i stwierdził, że zielone światło włączone jest na zbyt krótki czas. W związku z powyższym skierowaliśmy wniosek do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o uwzględnienie zgłoszonych postulatów.


4) Podczas debaty zwrócono uwagę, aby w przypadku zdarzeń drogowych, podczas których istnieje konieczność zorganizowania objazdów, brać pod uwagę stan nawierzchni dróg, zwłaszcza dróg gminnych, w przypadku kierowania na nie samochodów ciężarowych.    

 

Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego ustalił, że rzeczywiście miały miejsce przypadki, kiedy na drogi gminne były kierowane samochody ciężarowe, jednakże  zostanie to zminimalizowane tylko  do kierowania samochodów przewożących ładunki szybko psujące się.


5)  Wniosek o zapewnienie płynności ruchu podczas wypadków drogowych, w szczególności została zwrócona uwaga na wypadek drogowy, który miał miejsce w Broniszewicach, a podczas którego droga była nieprzejezdna przez kilka godzin.


Z osobą zgłaszającą ten problem skontaktował się Kierownik Posterunku Policji w Choczu, który wyjaśnił, że w wyniku zderzenia się dwóch pojazdów droga została całkowicie zablokowana, w związku z powyższym został zorganizowany objazd. Po wykonaniu niezbędnych w tego rodzaju zdarzeniach drogowych czynności procesowych i po usunięciu pojazdów z jezdni, ruch natychmiast został wznowiony.


6) Wnioskowano też o edukację kierowców, zwłaszcza młodzieży, a także edukację rowerzystów i pieszych, w celu zminimalizowania liczby zdarzeń drogowych.


Osoby, zgłaszające ten problem zapewniono, że zostaną przygotowane programy edukacyjne, z którymi do szkół, wspólnot mieszkaniowych, stowarzyszeń osiedlowych i wiejskich, zostaną skierowani dzielnicowi i Asystent Zespołu ds. Wykroczeń, Nieletnich i Patologii którzy będą mieli za zadanie edukowanie mieszkańców, a w szczególności wskazywanie zagrożeń występujących na drodze, a także przypadki nagminnego łamania przepisów ruchu drogowego.     

 

 

 DEBATA W DNIU 9 GRUDNIA 2015 roku W BIBLIOTECE PUBLICZNEJ MIASTA I GMINY PLESZEW

 

Na debacie, osoby  uczestniczące poruszały głównie problemy z zakresu ruchu drogowego. W większości problemy zostały rozwiązane w trakcie debaty. Po zakończonej debacie zostały podjęte niezwłocznie działania w celu rozwiązania problemów, które wymagały poczynienia ustaleń i uzyskania opinii innych instytucji:


1)    Zwrócono się z wnioskiem o dodatkowe przejście dla pieszych na ul. Poznańskiej, w środkowej części pomiędzy ul. Rynek, a ul. św. Ducha.
W tej sprawie Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego zwrócił się z pismem do Zarządu Dróg Powiatowych w Pleszewie i uzyskał informację, że w związku z opracowywaną zmianą stałej organizacji ruchu w związku z wprowadzeniem „Strefy Płatnego Parkowania na terenie Pleszewa, przewidziane jest dodatkowe przejście dla pieszych na wysokości sklepu Schleker na ul. Poznańskiej.

2)    Zbyt krótko palące się zielone światło dla pieszych na ul. Hallera przy skrzyżowaniu z ul. Lipową.


Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego zwrócił się do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z wnioskiem o wydłużenie cyklu światła zielonego na przejściu dla pieszych i po przeprowadzeniu wizji lokalnej we wskazanej lokalizacji Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przychyliła się do złożonego wniosku i po wprowadzeniu zmian w programie sygnalizacji czas palenia światła zielonego zostanie wydłużony.

Powrót na górę strony