Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Wspólnie dla bezpieczeństwa seniorów – debata społeczna w Sośnicy

Data publikacji 18.10.2019

Wczoraj odbyła się debata społeczna, w której udział wzięli seniorzy z Sośnicy i Dobrzycy. Podczas debaty wyjaśniono zasady działania aplikacji "Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa" oraz "Moja Komenda", ich obsługę oraz możliwości wykorzystania. Został również omówiony temat koncepcji pracy dzielnicowego „Dzielnicowy bliżej nas". Szczególną uwagę zwrócono na metody, jakimi posługują się oszuści, a także sposoby uniknięcia zagrożeń.

17 października br. w Domu Seniora w Sośnicy odbyła się debata społeczna, poświęcona bezpieczeństwu osób starszych. Na spotkanie przybyli także seniorzy z Dobrzycy. Debatę poprowadził kom. Bartosz Nowicki. Udział w niej wzięli: Zastępca Naczelnika Wydziału Prewencji podkom. Mariusz Krawczyk, asp.szt. Mariusz Matelski z Wydziału Ruchu Drogowego, Kierownik Posterunku Policji w Dobrzycy asp.szt. Przemysław Gajewski wraz z dzielnicowymi, asp. Monika Kołaska – oficer prasowy oraz Powiatowy Rzecznik Konsumentów Małgorzata Nadera. 

Na początku spotkania policjanci wyjaśnili do jakich metod uciekają się oszuści, na czym polega oszustwo „na policjanta” i „na wypadek”. Podkreślono, że przestępcy cały czas modyfikują swoje metody, dlatego tak ważna jest ostrożność i czujność. Na zakończenie prezentacji wyjaśnili jak uchronić się przed nieuczciwymi praktykami. W dalszej części spotkania mundurowi omówili zasady działania aplikacji " Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa" oraz "Moja Komenda", ich obsługę oraz możliwości wykorzystania. Został również omówiony temat koncepcji pracy dzielnicowego „Dzielnicowy bliżej nas”. 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów Małgorzata Nadera przestrzegała przed nadmierną ufnością i prosiła o zachowanie wzmożonej ostrożności podczas wizyt akwizytorów. W swojej prezentacji sporo miejsca poświęciła pokazom, podczas których często dochodzi do oszustw. Małgorzata Nadera omówiła także prawa jakie przysługują konsumentom oraz możliwości reklamacji z tytułu rękojmi i odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Rzecznik przestrzegała przed podpisywaniem umów bez czytania i zrozumienia ich treści, nieprzemyślanymi zakupami podczas pokazów, czy osobami podszywającymi się pod ich sprzedawcę prądu, dostawcę telewizji oraz zapraszającymi na rzekome bezpłatne badania lekarskie. 

Na zakończenie debaty każdy senior otrzymał ulotki z radami jak nie paść ofiarą oszustów, a także kamizelki odblaskowe, sfinansowane przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Kaliszu. 

 

więcej zdjęć na Facebook profil: Komenda Powiatowa Policji w Pleszewie

Powrót na górę strony